گزارش کمپ آموزشی مدیریت شبکه های اجتماعی

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2950″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت فناوری و نوآوری، کمپ آموزشی مدیریت شبکه های اجتماعی که توسط مرکز نوآوری اروندتک و با حمایت انجمن طی سه ماه برگزار خواهد شد، از امروز با افتتاح رسمی آغاز بکار کرد.
میترا امین لو، دبیر انجمن در آئین افتتاحیه این رویداد با اشاره به اهمیت شبکه های اجتماعی گفت تجارت الکترونیک از زمان ظهور تا به امروز همواره با پیشرفت فناوری های نوین سخت افزاری و نرم افزاری، دچار تحولات زیادی شده است و نسخه های جدیدتر آن مانند، تجارت همراه ، تجارت شبکه ای به وجود آمده است. خصیصه های ساختاری و رابط های شبکه روی تعاملات ما و مشتریان تأثیر میگذارد ، سطح مشارکت را افزایش و نهایتا منجر به تقویت علاقه مصرف آن کالا می گردد. در بازارهای امروزی، رسانه های اجتماعی یک حرکت سریع تری را برای خدمت به شرکت ها شروع کرده اند. رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمند هستند تا سازمان ها را به مخاطبین هدف برسانند.
ایشان به اهمیت شبکه های اجتماعی در استراتژی های بازاریابی اشاره کرد و با ذکر این نکته که اساسا انسان موجودی مدنی الطبع است، از تاثیر متقابل شبکه های اجتماعی جامعه و فرد، به اینصورت که هم جامعه از انسان ها و هم انسان ها از جامعه در تغییر رفتار و ذائقه تاثیر میگیرند، یاد کرد و این همان کاری است که رسانه های اجتماعی انجام میدهند. فعالیت های رسانه ای بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد در سطح كشوری و حتی بین المللی تاثیر به سزایی گذاشته اند و در آینده نقش به مراتب پررنگ تر و مهم تری بر زندگی اجتماعی و فردی همه افراد ایفا می کنند.
امین لو در موضوع برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی گفت که ارتباط در این شبکه ها یك شیوه بازاریابی با ضوابط و دستورالعمل های خاص است و اهمیت آن نسبت به رسانه های سنتی این است که در مقایسه با ابزارهایی مانند تلوزیون، پست الکترونیک و پیامک، رسانه های اجتماعی ابزار تعاملی دوطرفه است و صاحب کسب و کار به طور مستمر باید نظرات و پیشنهادات مشتری را رصد و مطابق ذائقه مشتری تولید محصول کند. بنابراین تدوین یك استراتژی بازاریابی در شبكه های اجتماعی، یك اصل اساسی برای كسب و كار در دنیای دیجیتال امروزی است که بدست آوردن آن سخت، و از دست دادن آن بسیار ساده است. برای بدست آوردن نتایج خوب، باید متعهد به طی مسافتهای طولانی بود زیرا محصول و خدمت خوبی که به نحو شایسته به مشتری ارائه نگردد مثل گوهر به زیر خاک مانده ای است که ارزش آن پنهان است.

گفتنی است، این کمپ آموزشی در مدت سه ماه و با آغاز رسمی از تاریخ سی تیر ماه اجرا خواهد شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *