اکوسیستم های ملی
اکوسیستم های ملی باید بر زندگی جامعه و مردم اثرگذار باشد
⭕️شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگفناپ در پنل تخصصی بازی بزرگان؛ نحوه تعاملهلدینگ های بزرگصنعتی با اکوسیستمنوآوری و فناوری کشور کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری، گفت:
✅مجموعه پاسارگاد از بدو تاسیس به نقش فناوری و نوآوری در ایجاد تحول نظام مالی اعتقاد داشت به همین دلیل علاوه بر نزدیکی به اقتصاد سنتی در حوزه های انرژی، معدنی و سلامت، به سه بازوی مالی، دانشی و توسعه دهنده فناوری توجه داشته و زیرساخت های لازم آنها را ایجاد کرده است.
✅اگر اکوسیستم در سطح بنگاهی و ملی طراحی شده است باید اجزا و کارکردهای واقعی خودش را نیز داشته باشد ضمن انکه این اجزا باید اثرگذاری در زیست مردم جامعه داشته باشد و تغییر و تسهیلی ایجاد کند و مساله ای از جامعه را برطرف سازد.
عجین شدن صنعت لوازم خانگی با فناوری در عصر هوش مصنوعی
⭕️امیر الحاجی، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی گروه انتخاب در پنل تخصصی بازی بزرگان؛ نحوه تعاملهلدینگ های بزرگصنعتی با اکوسیستمنوآوری و فناوری کشور کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری، گفت:
✅رقابت پذیری صنعت لوازم خانگی با نوآوری عجین شده است از این رو باید نوآوری در این صنعت جایگاه مطلوبی داشته باشد.
✅فناوری در این صنعت به سه سطح تقسیم بندی می شود که در سطح اول باید ابتدا خط تولید ایجاد و دانش مهندسی خلق شود. پس از عبور از این مرحله مفهوم ارزش اکوسیستم مطرح می شود و در این فرایندها هیچگاه بخش تحقیق و توسعه تعطیل نمی شود. در سطح بالاتر صنایع وارد زنجیره جهانی و خلق برند ملحق می شوند.
حفظ مزیت رقابت بین المللی در سایه توسعه فناوری
⭕️دکتر یحیی پالیزدار به نمایندگی از گروه فولاد مبارکه، در پنل تخصصی “بازی بزرگان؛ نحوه تعامل هلدینگهای بزرگ صنعتی با اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور” در چهاردهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری و نوآوری گفت:
✅از حدود ۱۰ سال پیش، فولاد مبارکه به این نتیجه رسید که برای حفظ جایگاه پیشرو خود در رقابتهای داخلی و بینالمللی، باید به سمت نوآوریهای عمیق حرکت کند و بر این اساس فولاد مبارکه با بهرهگیری از اکوسیستم نوآوری استان اصفهان و شبکهای شامل ۷۰۰ تا ۸۰۰ شرکت توانسته است زیرساختهایی برای پرورش استارتاپها و شرکتهای کوچک و متوسط ایجاد کند.
✅از سال ۱۳۹۶، گروه فولاد مبارکه با تمرکز بر تحقیق و توسعه (R&D) و مهندسی تکنولوژیهای آینده، به دنبال شناسایی و توسعه فناوریهایی بوده است که میتوانند در ۱۵ سال آینده مزیت رقابتی ما را حفظ کنند. اما به این نتیجه رسیدیم که برای موفقیت واقعی، باید فراتر از این برنامهها عمل کنیم و هم در داخل کشور و هم در بازارهای بینالمللی رقابتپذیری خود را حفظ کنیم.
پاسخها