نشست انتقال تجارب شرکت‌های دانش‌بنیان و سومین نشست فصلی کارگروه زنان و فناوری برگزار شد

[vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”1444,1445,1446,1447,1449,1450,1451″ img_size=”medium”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]سومین نشست فصلی کارگروه زنان انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و انتقال تجارب شرکت های دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در تاریخ ۳ مهرماه ۱۳۹۸ در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید.

در این نشست دوره­ای که با حضور جمعی از خانم ها و آقایان علاقه­مند برگزار گردید، سرکار خانم دکتر بشارتی­راد به عنوان نماینده شورای راهبری کارگروه زنان، پس از خوش­آمدگویی و مروری بر مهم­ترین اهداف و رویکردهای این کارگروه، به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه اخیر پرداختند. ایشان با بیان اینکه یکی از مهم­ترین اهداف کارگروه، شناسایی و شبکه­سازی با بازیگران عرصه­ علم و فناوری است، افزودند: در طی ماه­های اخیر با همکاری اعضای کارگروه سه دوره نشست برگزار شده­است که معرفی کارگروه، شبکه­سازی و اعلام آمادگی برای جذب علاقه­مندان و همکاری با سایر فعالین از مهم­ترین دستاوردها بوده­است.

همچنین در ادامه سرکار خانم مهندس بهاره کاویانی (مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان پیام آوران نانوفناوری فردانگر) به بیان تجربیات خود از حضور بیش از ۱۱ سال در فضای کسب و کار و مدیریت شرکت خصوصی با سمت مدیر فنی و سپس به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره پرداختند. سرکار خانم مهندس با بیان خاطراتی از دوران تحصیل، از خانم مریم میرزاخانی و رویا بهشتی به عنوان دو همکلاسی توانمند که با تکیه بر دانش، پشتکار و دنباله­روی علاقه­مندی شخصی توانستند به بالاترین مقامات علمی در سطح دنیا دست یابند، یاد کردند و افزودند: با ایجاد خودباوری می­توان به بالاترین سطوح علم و دانش دست یافت.

ایشان از جمله مهم­ترین عوامل زمینه­ساز موفقیت در عرصه کسب و کار را آموزش، توانمندی فنی در کسب و کار، یادگیری مستمر و جامع، فعالیت هدفمند، استقلال فردی و مالی، تقویت روحیه کار تیمی دانستند و بیان نمودند مسئولیت پذیری، ریسک گریزی، جسارت حضور در اجتماع و عدم واهمه از اشتباهات احتمالی از جمله عواملی هستند که می­تواند در کنار این موارد به تقویت حضور فعال­تر زنان در جامعه علمی و فنی منجر گردد.

یکی از مهم­ترین نکات قابل توجه در بیانات سرکار خانم مهندس کاویانی، اهمیت توازن در زندگی فردی و شغلی بود. ایشان با تأکید بر نقش حمایتی همسر و خانواده­شان در مسیر توسعه کسب و کار، اذعان داشتند حضور در جامعه و فعالیت حرفه­ای، نه تنها مانعی بر سر راه تربیت فرزندان نبوده­است، بلکه هر زنی می­تواند به عنوان مادری کافی الگویی توانمند و آگاه برای فرزندان خویش باشد.

در پایان، جلسه پرسش و پاسخ با مشارکت حداکثری و بیان نظرات و بیان تجربیات برگزار شد و برنامه­های آتی (رأی­گیری شورای راهبری کارگروه) معرفی شدند. همچنین آقای مهندس بغدادی، به عنوان دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات هیئت رئیسه انجمن، از حضور نماینده خانم در جلسات هیئت رئیسه استقبال نمودند و از علاقه­مندان جهت شرکت در این انتخابات دعوت به عمل آوردند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *