رویکرد چند سطحی و مسیرهای گذار

گذار

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3412″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های واکاوی مطالعات گذار به پایداری با عنوان “رویکرد چند سطحی و مسیرهای گذار” برگزار گردید.

در ابتدا دکتر طاهره میرعمادی، به بعضی مسائل روز گریبانگیر جامعه اشاره کردند، ایشان با تسلیت به قربانیان حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان، موضوع پایداری شهری را عنوان نمودند و با توضیح منشاء ایجاد ریزگردهایی که در روزهای اخیر، مشکلات زیادی را در منطقه ایجاد کرده است ابراز امیدواری کردند که توجه به بحث توسعه‌ی پایدار کمکی به سیاست‌گذاری صحیح و جلوگیری از فجایع مشابه باشد.

در ادامه دکتر آزادگان‌مهر، ضمن اشاره به مطالب مطرح شده در جلسات قبل، در رابطه با مفاهیم نظام‌ها و رژیم‌های اجتماعی‌_فنی توضیح دادند و به تشریح رویکرد چند سطحی پرداختند. همچنین دکتر ماندانا آزادگان‌مهر به انتقاداتی که به رویکرد چند سطحی وارد شده است و زمینه ساز توسعه‌ی این رویکرد بوده اشاره نمودند.

دکتر زهره رحیمی راد نیز مثال‌هایی را در زمینه صنعت برق کشور بر اساس این مفاهیم تشریح کردند.

در آخر دکتر بهبود برقعی، بر این اساس، وارد مبحث توسعه‌ی رویکرد چند سطحی و مسیرهای گذار شدند و دو نوع اصلی دسته‌بندی از مسیرهای گذار را برای مخاطبین این نشست به تفضیل تشریح کردند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *